Co warto wiedzieć przed rozpoczęciem przygotowań do ślubu

Zaplanowanie wszystkich działań organizacyjnych, jest ogromnym wyzwaniem dla młodej pary, która prawdopodobnie nie organizowała wcześniej tego typu imprez. Istnieją dwie drogi rozwiązania tego problemu – pierwszą z nich jest samodzielna organizacja wszystkich elementów i nadzór lub zatrudnienie profesjonalnego organizatora wesel i ślubów.

Wybierając pierwszą opcję, warto zastanowić się, o czym warto wiedzieć, przed przygotowaniem się do ślubu.

Budżet – to po pierwsze

Każdemu usługodawcy należy zapłacić, chyba że jest on członkiem rodziny, jednak angażowanie gości w swoją imprezę, nie jest dobrym pomysłem – powinni oni w końcu się bawić i cieszyć razem z nowożeńcami.

Rozkładając i planując budżet, należy wziąć m.in. pod uwagę takie osoby i firmy jak:

  • catering
  • orkiestra lub DJ,
  • fotograf ślubny,
  • sala weselna,
  • kościół i przygotowanie go do ślubu,
  • aranżacja wnętrza,
  • jedzenie i napoje (wliczając w to również trunki).

Co warto wiedzieć przed rozpoczęciem przygotowań do ślubu 1

Stawiając na wysoką jakość usług, nie należy sugerować się ceną. Warto sprawdzić jakie sesje ślubne wykonał wcześniej profesjonalny fotograf – będą one znajdować się w portfolio na jego stronie internetowej. Szukając orkiestry i cateringu, wystarczy zapytać bliskich o ewentualne opinie lub sprawdzić je w sieci.

Miejsce i możliwości gości

Nie każdy posiada samochód lub środki, by przejechać pół Polski na ślub i wesele, wynajmując również pokój w hotelu. Zaplanowanie tego wydarzenia nad morzem lub w górach jest bardzo romantycznym pomysłem, jednak należy wziąć również pod uwagę gości, ich możliwości i ewentualne zapewnienie im komfortowego przyjazdu, pobytu oraz powrotu.

Warto mimo wszystko znaleźć salę lub miejsce, które będzie spełniać oczekiwania młodej pary, więc nawet jeśli sala weselna będzie oddalona o kilkanaście kilometrów od kościoła, warto zorganizować transport dla gości, wynajmując busa lub autobus.